Feeds:
Posts
Comments

Posts Tagged ‘raye dah dekat…tapi bju raye x bli2 lagi..persiapan raye x siap lg..’

raye dah nak dekat tapi persiapan raye pon x wat lagi..

puase dah nak abes…sayangnye nak tinggalkan Ramadhan..rase blom ckup kuat amalan2 aku waktu bulan puase ni…

ape yang aku kesalkan…waktu bulan2 puase ni,ramai jugak yang sanggup buat maksiatla…menipula…x posela…

aku tringat cite abg aku..pasal senior kat tmpat keje die..omo dah dkat 50…tapi x puase…pakcik tu boleh dgn berlagaknye bagitau kat abg aku yang die baru puase 2 hari…siap glak besar lg..nak tau ape alasan die puase 2 hari tu?

die kate die pose cos isteri die garang…kalo isteri die tau die x pose nanti isteri die marah..yg bestnye lg…

die kate,dalam dunia ni sorang je yang die takut…mesti korang dah agak kan sape…hehehe…die cume takut kat isteri die je…

Sedihkan…betapa jahilnya manusia dan betapa berlagaknye mereka di atas bumi Allah ni…

Allah dah bagi macam2 kesenangan kat mereka tapi mereka masih lagi x sedar diri…hanyut dalam keseronokan yang sementara…bile Allah dah tarik balik nikmat yang diberi barula mula nak ingat Allah,nak bertobat…itupun kalau diberi kesempatan oleh Allah…

jadi aku beri ingatan kat diri aku sdiri…kalo nak wat ape2…selalu ingat Allah…kalo taknak wat pape pon…slalu ingat Allah…

Advertisements

Read Full Post »